BENVINGUTS AL RACÓ DE LES LLETRES DE SANTI BARÓ, SI T’AGRADEN ELS LLIBRES, L’ART I LA CULTURA, AQUEST ÉS EL TEU LLOC.

dimecres, 1 de gener del 2014

Per un 2014 millor


 


Ara fa un any vaig escriure una blocada titulada “2012, l’any que vaig tirar a les escombraries”. A nivell de resultats el 2013 no ha estat millor, si no pitjor, el moment que viu el sector editorial ha estat el responsable que no hagi aconseguit vendre ni una sola obra de les que tinc pendents de col·locar: dues novel·les infantils, una de juvenil, una d’adults i una altra que no sé com enfocar, una obra massa juvenil perquè cap editor d’adults la vulgui i, en canvi, massa crua i amb massa sexe perquè cap editor de juvenil s’atreveixi a dur-la al mercat. És allò que ja he comentat, mil vegades, de la censura amb els escriptors que som de casa perquè les editorials de literatura infantil i juvenil centren les seves vendes a la prescripció escolar. Tanco doncs l’any amb només la publicació de “Extra, el chico que hablaba con los espíritus”, una operació que ja estava pactada des de principis del 2012, la meva primera novel·la escrita i publicada en castellà, però en canvi sense cap nova publicació a la vista pel 2014.

Aquest anàlisis negatiu s’ha centrat en els resultats, allò però que sí que ha canviat i molt en referència al 2012 ha estat la meva productivitat. D’haver-me adormit com vaig denunciar ara fa un any, he passat a un productivitat que tot i sent minsa per una persona com jo capaç d’escriure, revisar i corregir una novel·la en poc més d’un mes, m’ha deixat a diferència de l’any anterior dues novel·les juvenils de nivell alt, altíssim, amb les que poder somiar en tornar a ser el d’abans, i un guió de llargmetratge que de segur m’obrirà les portes de la pantalla gran. Un guió bo, molt bo i original. Tres bombes i una que és en el laboratori, en gestació, que han d’encaminar la meva carrera de nou cap el camí correcte. Ara és qüestió de saber moure-ho tot, fer de manager i escriptor, curar-se les ferides, intentar aguantar la paradeta, suportar les pèrdues com un empresari qualsevol i tornar a produir, més i més, sense descans i sense defallir, perquè si ho he d’acabar deixant, ja que si no puc viure de la literatura jo no esdevindré, de cap de les maneres, escriptor de cap de setmana, mai el remordiment m’escanyi per no haver lluitat fins el darrer alè que en versió no poètica podríem traduir fins el darrer euro.

 Feliç 2014 a tots els que em llegiu regularment amb més de tres-centes visites al mes de mitjana, els que us atreviu a posar-me algun comentari de tant en tant, els que em feliciteu i m’animeu, els que em renyeu, tots, els que feu que aquest foradet negre on tiro les meves opinions, reflexions i poemes, adquireixi un toc de màgia com quan de petit deixava una mandarina, o un tros de formatge, o una magdalena arran del Tió i, al cap d’una estona, desapareixia amb el plat ple de molles omplint-li la panxa de regals. Vosaltres, la vostra anònima i invisible presència, sou els meus regals, per tots vosaltres un 2014 millor, amb salut, pau i lletres.     

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada