BENVINGUTS AL RACÓ DE LES LLETRES DE SANTI BARÓ, SI T’AGRADEN ELS LLIBRES, L’ART I LA CULTURA, AQUEST ÉS EL TEU LLOC.

diumenge, 24 de novembre del 2013

TALLER DE NOVEL·LA



missatge recuperat de l'atac informàtic del 22/11/13 


En temps de crisi cal aprofundir en l’enginy, tenir idees, propostes, projectes i sobretot mirar endavant. I això és el que he acabat fent, ni més ni menys, si les editorials no tenen els mateixos recursos que anys abans per enviar-me a fer tallers per les escoles, cal girar la truita i buscar altres expectatives, nous horitzons. Per trobar-los, pensant què podia fer, em va venir una pregunta al cap... Què m’hauria agradat trobar-me jo quan fa uns vint anys vaig començar a escriure? La resposta és clara, m’hauria agradat conèixer un escriptor consagrat que m’expliqués tot el que em calia saber per ordenar les meves idees i les meves paraules, que em llegís, que m’aconsellés, que s’impliqués en la meva novel·la i viure-la plegats, que m’ajudés a arribar fins on ha arribat ell. Això és el que m’hauria agradat trobar-me jo vint anys abans, i precisament això és el que desitjo fer i oferir a tots els escriptors novells ara; no un taller de novel·la convencional, amb moltes classes teòriques, consignes gramaticals i conceptes acadèmics, no, el que jo ofereixo són una sèrie d’eines per millorar l’estil, aprendre a argumentar una trama, enriquir-la, implicar-me en el procés de creació de la teva obra, des del primer fins el darrer moment i, un cop acabat el projecte, revisar-lo, valorar-lo i si és prou bo, agafar-lo, fer-te d’agent i   buscar un editor.
Aquest serà l’objectiu final del meu taller, que la teva novel·la s’acabi convertint en un llibre editat. T’hi atreveixes?




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada